Monday, September 28, 2009

Kerja?

Kerja dah.. Hari ni start kerja balik, selepas seminggu cuti berhari raya. Hari ni gak aku terkenang perkara yang aku biasa buat pagi2 waktu drive nak pergi kerja, maklum la drive kereta around 50 mins ke tempat kerja, mula la terfikir benda benda yang lama yang sememangnya menjadi rutin serta kebiasaan aku sebelum ini. Fikiran aku berkecamuk, mengenang dan terkenang serta mengharapkan dikenangkan.. Namun aku sedar, segalanya tak mungkin terjadi andai takdir yang kita lawan supaya ia mengikut kehendak kita. Hanya berserah kepada yang Esa, semoga dilimpahkan rahmat ke atas kita. Kerja? argh.. perkara yang sememangnya malas dilakukan oleh kebanyakan orang, alangkah indahnya kita kembali ke zaman kanak2 kita tanpa perlu bekerja sebaliknya hanya bermain untuk keseronokan sendiri. Tanpa memikirkan apa yang terjadi, hidup tanpa masaalah.. Perkara itu juga tak mungkin terjadi, setelah janji kita untuk sanggup hidup dimuka bumi ini.. Maka kita perlu akur akan hukum perjalanan hidup ini, maka bekerjalah kita membanting keringat untuk diri sendiri serta pewaris masa hadapan. Anak-anak kita, anak-anak saudara kita, barangkali cucu-cucu kita juga, sesiapa sahajalah yang akan mewarisi dunia ini. Maka bekerjalah kita demi mencari rezeki untuk menguatkan diri menghadapi hari-hari mendatang dan meningkatkan ekonomi hidup kita. AYUH BEKERJA!

No comments:

Post a Comment