Friday, September 25, 2009

Kuala Lumpur

Hari ni aku masih lagi cuti, bangun tido pun pukul 1.. Alhamdulillah sempat pegi sembahyang jumaat, lepas tu aku takder activiti aper aper.. Aku duduk jer rumah, then dalam pukul 3.50 aku dpt sms dari kawan aku yang bekerja, dia kata dapat surat daripada pejabat S.U.K mengatakan perpindahan kami ke Kuala Lumpur ditangguhkan sehingga 31 Dec ini yang sepatutnya berkuatkuasa 1 Oct.. Aku tension, bengang dan pelbagai lagi perasaan yang berkecamuk, bukan aku lapar sangat nak duduk Kuala Lumpur tu.. Bukan niat aku jugak nak lari dari semua orang, tapi dalam keadaan perasaan aku yang tak berapa nak konsisten ni aku mengharapkan suatu sinar mungkin hikmah dari Allah diatas apa yang terjadi kepada aku, Kuala Lumpur tu jugak bukan asing bagi aku walaupun aku dibesarkan dinegeri lain.. Negeri yang aku menetap kini tak jauh pun dari Kuala Lumpur sebenarnya, boleh kalau setakat nak pegi Kuala Lumpur tu semata mata nak beli setem ke, nak beli top up handphone pun boleh.. Tapi aper yang pengurusan aku buat ni membuatkan aku sendiri pening kepala memikirkannya, Kuala Lumpur oh Kuala Lumpur! Akan aku jelajahi kau demi mencari erti sebuah kehidupan! Aku mencari sinar kehidupan demi membangunkan diri aku menjadi seorang hamba yang soleh lagi berguna. Alhamdulillah, jika aku berjaya menjaga diri aku, mengawal diri aku dari hawa nafsu serta hasutan syaitan.. Maka Masyaallah la ucapan yang akan keluar dari orang orang disekeliling aku jika kehidupan aku disana hanyut seolah layaran tanpa nakhoda. AKU TIDAK MAHU HANYUT!!!!

Ini sudah pasti ketentuannya, hikmah diatas apa yang terjadi kepada aku dewasa ini. Mungkin, SEKADAR MUNGKIN aku akan dipertemukan dengan seseorang disana? Segala kemungkinan bisa menjadi nyata andai aku terus mensyukuri nikmat serta zat yang dilimpahkan oleh Allah ke atas diriku. Moga aku diberikan pertunjuk serta hidayahnya. Kuala Lumpur aku dilahirkan dari tanah kau, bimbinglah aku. Jangan biarkan aku hanyut dengan kesibukan,kejar mengejar, kemewahan, kealpaan dan maksiat!

No comments:

Post a Comment