Tuesday, September 22, 2009

Ku pohon dari mu..

Ya Allah, yang maha berkuasa lagi maha mengetahui. Kau juga yang menciptakan rasa kasih dan sayang sesama manusia, kau juga yang menciptakan perasaan sayang serta kasihku terhadadapnya, kau memberi takdir aku akan sujud kepadamu setelah mengenalinya, kau yang menciptakan rasa kasih dan sayangku sebegini yang tidak pernah aku rasakan terhadap insan lain atas restu dan takdir darimu jua dia kamu jadikan untuk menyedarkan aku tentang kealpaan yang aku lakukan sebelum ini. Kini aku memohon dengan keredhaan serta kuasa mu jua, berilah peluang kepadaku untuk menyayangi nya lagi. Dan jika dia ditakdirkan bukan untukku maka aku mohon jua dengan kekuasaan mu, hapuskan lah rasa sayang serta kasih ku sebegini terhadapnya melainkan rasa kasih dan sayang aku seperti mana yang aku rasakan terhadap insan lain, tapi aku minta engkau lembutkan hatinya dan terangilah ia dengan keimanan, limpahkan rezeki untuknya, berikan ketenangan kepadanya menghadapi hari-hari mendatang, pertemukan ia dengan orang yang menyanyangi nya dan tidak dengan orang yang menyesatkan serta menindasnya. Ya Allah, engkau yang menciptakan kehidupan, kuasa engkau juga yang akan memusnahkan kehidupan suatu masa nanti. Aku mengharapkan dengan kuasamu ia akan kembali kepada jalanmu sebelum engkau menutup peluang itu darinya. Dengan kuasamu jua aku mengharapkan engkau makbulkan doa ku ini.

Amin

No comments:

Post a Comment