Thursday, September 17, 2009

Pabila kesedaran datang maka kealpaan pasti hilang...



Malam ni malam 27 ramadhan, malam yang kebiasaannya dikaitkan dengan Lailatul Qadar.. aku buat something yg aku rase "macam" best jer.. aku dengar lagu lagu lama kat youtube, since aku bebudak sampai la aku yang sekarang.. aku seronok dengar lagu tu, ingat kenangan kenangan aku masa dedulu.. Waktu aku rasa dunia ni takder saper nak melarang, takder aper yg nak di dengar.. Tapi itulah dunia! Masa pantas berlalu, hingga tiba suatu masa kita akan tersedar akan apa yang telah kita tinggalkan dan apa yang telah hilang, thanks to apis a.k.a lados remind aku dengan lagu lagu lama tu.. actually dia share link lagu lagu lama kat facebook dia, then aku pun click la link tu, pastu aku pun memulakan activiti mencari lagu lagu yang aku penah dengar & membuat kan aku terkinja kinja mendengar lagu tu suatu masa dahulu.

Ya Allah! aku pohon kepadamu keampunan moga dijauhkan seksa api neraka.. aku tidak mahu lagi menjadi seperti aku yang terdahulu, aku mengharapkan dikekalkan aku sebegini atau lebih baik dari ini.. Mengikut kehendak mu Ya Allah! Aku sujud menyembah mu, aku sujud memohon hidayahmu, aku sujud memohon diampunkan segala dosaku yang telah lalu.. Kini aku sedar akan kealpaan aku selama aku dibenarkan berpijak dibumi mu Ya Allah! Ya Allah, ku pohon kepadamu diterima segala amalanku.. Aku seolah olah baru tersedar dari belaian mimpi indah hawa nafsu serta syaitan, aku juga mohon kepadamu.. Lindungilah ahli keluargaku, insan-insan yang diingati, sahabat-sahabatku serta seluruh ahli keluarga mereka dari seksa api nerakamu.. Berikanlah hidayah keatas mereka dibulan muliamu ini. Ya Allah yang menjadikan langit dan bumi, kehidupan serta kematian, kasih dan sayang. Engkau juga menjadikan kegembiraan juga kesedihan dimuka bumi ini, yang maha pencipta.. Aku mengharapkan ditunjukkan hikmah diatas segala yang terjadi kini keatas diriku.. Aku yang kecil dimuka bumi ini memohon kepadamu Ya Allah, berikanlah petunjuk untuk aku memperkuatkan diriku menghadapi dugaan dugaan mu dimasa mendatang, aku tidak akan mengelak apabila engkau menurunkan dugaan kali ini, aku akan terus sujud menyembahmu.. Aku takut akan azab mu! Ampunilah segala dosa-dosaku dimasa lalu dan mungkin atas kealpaan aku sendiri aku akan melakukan dosa dimasa mendatang, sedarkan lah aku dikala ianya akan terjadi.. Amin


No comments:

Post a Comment